Regele asfaltului din Romania revine in forta! Ce autostrada uriasa vrea sa construiasca?

După ce şi-a anunţat retragerea şi a lipsit în ultimii ani de la licitaţiile pentru construcţia de drumuri, regele asfaltului Dorin Umbărescu se întoarce. Compania sa Tehnostrade a depus ofertă pentru lucrări suplimentare la Centura Rădăuţi şi apoi pentru toate tronsoanele din autostrada de centură de sud a Bucureştiului, scrie economica.net.

Omul de afaceri Dorin Umbrărescu revine în forţă în domeniul construcţiilor de şosele, după ce în urmă cu doi ani îşi anunţa retragerea, dezamăgit că pe această piaţă nu mai este loc pentru firmele româneşti.

Tehnostrade, firmă deţinută de Umbrărescu, a depus ofertă la licitaţia pentru lucrări suplimentare la Centura Rădăuţi, conform informaţiilor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), preluate pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 12 septembrie licitaţia pentru lucrări suplimentare la Centura Rădăuţi, valoarea estimată a contractului fiind de 15,29 milioane de lei.

Data limită de depunere a ofertelor a fost 12 octombrie, potrivit datelor din SEAP.

Chiar dacă Centura Rădăuţi este un proiect mic în raport cu alte lucrări pe care le derulează, participarea la această licitaţie a fost un semnal că regele asfaltului nu a abdicat.

Iar cel mai important semnal a fost dat de cel mai mare constructor român de drumuri prin participarea la licitaţiile pentru autostrada de Centură a Bucureştiului, un proiect vital pentru Capitală. Umbrărescu a depus oferte pentru fiecare dintre cele trei loturi ale Autostrăzii de Centură a Capitalei, care vor asigura legătura între Autostrada București – Pitești (A1) și Autostrada București – Constanța (A2). Astfel, pentru Pentru Lotul 1, cu o lungime de 16,93 km și o valoare de 923 milioane de lei, fără TVA, una dintre oferte a venit de la Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Via Design SRL. Pentru Lotul 2, cu o lungime de 16,30 km și o valoare 882 milioane de lei, fără TVA,a fost de asemenea depusă o ofertă din partea Asocierii Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Artera Proiect SRL. Iar pentru al treilea lot, cu o lungime de 18 km și o valoare de 866 milioane de lei, fără TVA, a fost depusă o ofertă din partea aceleiaşi asocieri.

Ofertele pentru autostrada de centură de sud a Bucureştiului au fost făcute publice ieri, 20 octombrie

Firmele lui Umbrărescu, Tehnostrade şi Spedition UMB, lucrează în prezent pe tronsonul Gilău – Nădăşelu din Autostrada Transilvania şi pe lotul 4 din Autostrada Lugoj – Deva. Despre acesta din urmă s-a spus că ar putea fi ultima lucrare de anvergură a omului de afaceri. Luna trecută, o imagine de pe şantierul lotului 4 Lugoj-Deva a stârnit reacţii puternice în rândul pasionaţilor de infrastructură.

În 2015, Umbrărescu declara pentru ECONOMICA.NET că după finalizarea contractelor în derulare intenționează să închidă firmele de construcții, reclamând că pe piața construcțiilor de șosele nu mai este loc pentru firmele românești.

Cele două firme nu au mai participat la aproape nicio licitație după ce, până în 2011, au câştigat mare parte din licitaţiile pentru construcţia şi reabilitarea drumurilor din Moldova, inclusiv cele europene: E 85, E 583, E 581. Omul de afaceri a mai lucrat şi la autostrăzi, realizând Autostrada Bucureşti – Ploieşti, tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti, precum şi la Autostrada Bucureşti – Budapesta, tronsonul Timişoara – Lugoj.

Sursa: economica.net

Aboneaza-te la Podcastul BANUL