Carrefour este in razboi total cu Pepsi si a decis sa interzica produsele PepsiCo pe rafturile magazinelor sale in semn de protest fata de cresterea preturilor.
Carrefour a decis sa extinda tarile in care aplica interdictia cu Belgia, Italia si Spania si sa completeze lista cu marcile Mirinda, 7Up, Lay’s, Doritos, Quaker. Carrefour, care are peste 12.000 de magazine la nivel global, nu a raspuns imediat solicitarii de comentarii a The Washington Post.
In Franta, preturile alimentelor au crescut cu peste 7% de la an la an, in decembrie. Cresterile de pret au atins apogeul in martie 2023, crescand cu aproape 16%. Afacerile PepsiCo in Europa reprezinta aproximativ 14% din veniturile sale globale, respectiv aproximativ 9 miliarde de dolari. In octombrie, compania americana PepsiCo anuntase ca intentioneaza o majorare „modesta” a preturilor in acest an, cererea fiind solida, in pofida preturilor ridicate, astfel incat a revizuit in crestere, de trei ori, estimarile privind profitul din 2023.
In 2023, comerciantii cu amanuntul de produse alimentare din cateva tari, inclusiv Germania si Belgia, au anuntat ca au oprit comenzile de la furnizorii de produse alimentare, in urma majorarii preturilor. Cresterile de preturi pentru produsele Pepsi au stimulat rezultatele companiei, in ciuda unei scaderi a vanzarilor, potrivit rezultatelor companiei pentru al treilea trimestru 2023.
Gigantul snackurilor si bauturilor a declarat ca a crescut preturile la nivel global cu 11% in medie, contribuind la cresterea veniturilor peste asteptarile analistilor, in ciuda faptului ca volumul PepsiCo a scazut cu 2,5%. Vanzarile nete pentru al treilea trimestru au crescut cu aproape 7%, la 23,45 miliarde de dolari.
sursa: profit.ro