Dacia pregateste lansarea modelului care va revoluționa lumea mașinilor off-road

Vocile autorizate din domeniul automobilistic consideră că nu există un concurent real pentru Jeep în Europa, așa că Dacia poate fi exact asta.

Aflată sub umbrela corporativă a Renault, Dacia a înflorit în ultimele două decenii. Marca românească de volum a avut un an 2022 excelent în Europa, unde a reușit să vândă mai mult decât Opel/Vauxhall, Fiat, Citroën, Nissan și SEAT, potrivit cifrelor de vânzări publicate de JATO. A încheiat anul pe locul 12, urcând pe locul 10 în prima jumătate a anului 2023, când a depășit Kia și s-a situat imediat după Ford.

Pentru a menține ritmul vânzărilor, o mașină de oraș electrică Spring actualizată va sosi în 2024, când și cea de-a treia generație Duster urmează să intre pe piață. Micul SUV cu abilități off-road decente va deschide calea pentru planul Dacia de a se repoziționa ca o alternativă Jeep accesibilă. Compania de la Mioveni a îmbrățișat deja stilul de viață în aer liber cu accesorii și ediții speciale, iar următorul Duster va oferi o abordare orientată spre stilul de viață cu accente de robustețe.

Șeful de design al Grupului Renault, Laurens van den Acker, a declarat pentru Autocar că „nu există un concurent serios pentru Jeep în Europa”, înainte de a se întreba retoric: „De ce nu ar putea fi Dacia acest lucru?”. În mod întâmplător, fotografiile spion atașate mai sus îl arată pe Duster 2024 împărțind drumul cu un Jeep Liberty.

„Nu există nicio marcă [accesibilă] care să fie legată de offroad, care să te scoată din oraș, ceea ce, mai ales de pe vremea Covidiei, devine extrem de relevant.”

La scurt timp după Duster va veni Bigster, un SUV mai mare, de segment C, cu un preț mai mare, dar totuși mai mic decât cel practicat de concurenți. Fotografiat mai jos ca un concept, nu va fi mai premium, deoarece acest lucru l-ar face prea scump.

Van den Acker nu este (prea) îngrijorat de viitorul val de mașini chinezești care vor sosi în Europa. El crede că Dacia este un constructor auto consacrat, cu clienți care caută mașini ieftine, în timp ce alte mărci ies pe piață cu EV-uri scumpe. Cu aproape 292.000 de vehicule vândute în prima jumătate a anului 2023 sau cu 30% mai mult decât în S1 2022, Dacia este mai populară decât a fost vreodată.

Aboneaza-te la Podcastul BANUL