Companiile aeriene se pregătesc de scumpiri ca să-și salveze profiturile!

Companiile aeriene din întreaga lume ar urma să majoreze tarifele practicate pentru a putea ține pasul cu creșterile de preț la barilul de petrol. Majoritatea companiilor de transport aerian se pregătesc să înregistreze în acest an profituri mai mici comparativ cu rezultatele record de anul trecut anunță Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), citată de Reuters.

Conform prognozelor IATA, profiturile înregistrate de companiile aeriene din întreaga lume în 2018 ar urmă să se situeze la 33,8 miliarde dolari, cu 12% mai puţin decât precedentele estimări de 38,4 miliarde de dolari. Companiile aeriene din America de Nord ar urma să câştige 15 miliarde de dolari, în timp ce companiile din Europa vor câştiga 8,6 miliarde dolari, iar transportatorii din Asia Pacific vor câştiga 8,2 miliarde dolari. IATA a subliniat că, exceptând Africa, toate regiunile vor rămâne profitabile.

„În sfârşit, companiile aeriene revin la profituri mai normale”, a declarat directorul general de la IATA, Alexandre de Juniac, la reuniunea anuală a Asociaţiei, adăugând că cea mai mare parte din scăderea profitului se datorează preţului mai mare al petrolului.

IATA se aşteaptă la un preţ mediu al petrolului de 70 de dolari per baril în acest an, în creştere faţă de 54,90 dolari per baril anul trecut şi peste prognoza anterioară de 60 de dolari.

În discursul său, Alexandre de Juniac a avertizat că rezultatele transportatorilor aerieni ar putea fi afectate de forţele politice care promovează o agendă protecţionistă, incertitudinile provocate de retragerea SUA din acordul nuclear cu Iranul şi lipsa de claritate a impactului Brexitului. SUA şi China se ameninţă reciproc cu introducerea unor tarife vamale pentru bunuri în valoare de 150 miliarde de dolari, în timp ce unele state din Europa şi-au exprimat nemulţumirea faţă de noile tarife introduse de SUA pentru importurile de oţel şi aluminiu.

Întrebat de ECONOMICA.NET într-un interviu telefonic cum se va reflecta această creştere a preţului la petrol în tarfiul final al biletelor, Owain Jones, chief corporate officer în cadrul Wizz Air, spune că operatorul are o cotă de piaţă de peste 50% în România şi că sunt capabili să controleze piaţa şi să asigure preţuri „confortabile” pasagerilor.

„Depinde foarte mult când are loc creşterea petrolului. Dacă ai o creştere a preţului în decembrie, atunci când e program de iarnă, companiile aeriene nu prea pot restrânge capacitatea pe care o au deja la vânzare, pentru a reduce din efecte. Dar ce vedem astăzi, la acest moment al anului, este că suntem capabili să restrângem capacitatea, şi alte companii trebuie să facă acelaşi lucru. Creşterea preţului la petrol duce la o disciplină mai mare în ceea ce priveşte capacitatea. Creşterea preţului la petrol şi restrângerea capacităţilor vor duce la creşterea tarifelor”, mai spune Owain Jones.

În 2018, companiile aeriene ar urma să transporte un număr total de 4,36 miliarde pasageri, cu 6,5% peste cei 4,1 miliarde pasageri transportaţi în 2017. Pentru a face faţă acestei cereri, IATA a cerut guvernelor să crească investiţiile în infrastructură, adăugând că privatizarea aeroporturilor s-a dovedit ineficientă.

Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA) reprezintă aproximativ 280 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 83% din traficul aerian mondial.

sursa: agerpres.ro

Aboneaza-te la Podcastul BANUL