De ce nu avem autostrazi in Romania? Autoritatilor le ia doi ani sa aprobe mutarea unor stalpi din mijlocul santierului!

0

Firmele constructorului român Dorin Umbrărescu au primit undă verde pentru relocarea unor stâlpi Transelectrica de pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva. Asta după doi ani de peripeţii, în care s-au confruntat cu alunecări de teren, dar şi cu opoziţia proprietarilor din zonă, scrie Economica.net.

Vineri, 27 octombrie a fost emisă în sfârşit Autorizaţia de Construire pentru relocarea stâlpilor Transelectrica (LEA 400kV Mintia –Arad tronson 35-37) de la Bretea Mureşană (Km 83+835 – Km 84+525), care sunt încă situaţi pe amplasamentul expropriat suplimentar pentru construirea lotului 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva.

Asta după ce luni, 23 octombrie a fost semnat contractul cu Transelectrica pentru eliberarea amplasamentului, după cum au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanţii companiei naţionale de transport al energiei electrice.

„Transelectrica a primit solicitări de eliberare amplasament pentru trei tronsoane, aparţinând liniilor electrice aeriene LEA 400Kv Mintia-Arad şi LEA 400 Kv Mintia-Sibiu”, au precizat reprezentanţii companiei.

Ei au menţionat că pentru LEA 400 kV Mintia-Arad, în tronsonul 35-37, contractul pentru eliberarea amplasamentului a fost încheiat în data de 23 octombrie 2017.

Asocierea Tehnostrade SRL-Spedition UMB SRL a transmis către Companie în data de 19 februarie 2015 o solicitare pentru încheierea Contractului de eliberarea amplasament prin „Reglementarea coexistență între LEA 400 kV Mintia-Arad, în tronsonuL 35-37, cu Autostrada Lugoj-Deva, lot 4″. Contractul a fost semnat în data de 17 aprilie 2015.

„Din cauza lucrărilor la autostrada Lugoj-Deva lot 4 s-a declanșat o alunecare pronunțată a terenului în zona care a afectat stâlpul 37. Din acest motiv, antreprenorul a analizat un nou traseu pentru Autostrada Lugoj-Deva în zona stâlpilor 35-37 și condițiile de coexistență în noua situație, fapt ce a dus la încetarea contractului de eliberare amplasament, în conformitate cu clauzele contractuale”, au explicat reprezentanţii Transelectrica.

Ei au adăugat că, la data de 25 septembrie 2017, Asocierea Tehnostrade SRL-Spedition UMB SRL a solicitat încheierea unui nou contract pentru eliberarea amplasamentului prin „Reglementarea coexistență între LEA 400 kV Mintia-Arad, în tronsonuL 35-37, cu Autostrada Lugoj-Deva, lot 4″, acesta fiind încheiat în data de 23 octombrie 2017.

Tot luni, 23 octombrie 2017, a fost încheiat contractul de eliberare amplasament şi pentru LEA 400 kV Mintia-Arad, în tronsonul 15-20.

„În anul 2014, a fost eleborată și avizată documentația tehnică pentru reglementarea coexistenței viitoarei autostrăzi cu LEA 400 kV Mintia-Arad, în tronsonul stâlpilor 15-20. Ulterior, soluţia a fost imposibil de implementat, deoarece antreprenorul nu a a putut obține acordurile proprietarilor de teren„, au mai spus reprezentanţii Transelectrica.

Posibilitatea de reglementare a coexistenței a fost reanalizată în anul 2016, fiind identificată și aprobată o nouă soluție. Astfel, la data de 25 septembrie 2017, Asocierea Tehnostrade SRL-Spedition UMB SRL a solicitat încheierea unui contract pentru eliberarea amplasamentului privind „Reglementarea coexistență între LEA 400 kV Mintia-Arad, în tronsonul 15-20, cu Autostrada Lugoj-Deva, lot 4″, care a fost semnat la data de 23 octombrie 2017.

Pentru LEA 400 kV Mintia-Sibiu, în tronsonul 6-8, contractul de eliberare amplasament a fost încheiat la data de 29 mai 2017.

„Asocierea Tehnostrade SRL-Spedition UMB SRL a transmis o adresă în data de 28 martie 2017, prin care a solicitat încheierea Contractului pentru eliberarea amplasamentului privind „Reglementarea coexistență între LEA 400 kV Mintia-Sibiu, în deschiderea 6-8 și Autostrada Lugoj-Deva, lot 4, sector Ilia Deva km 77+361-km 99+500”. Contractul a fost semnat în data de 29 mai 2017″, au mai spus reprezentanţii Transelectrica.

Contractul pentru construirea lotului 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva (22,14 km) a fost atribuit asocierii Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL în august 2013, pentru suma de 419 milioane de lei (reprezentând 40% din estimarea inițială a CNAIR). Stadiul fizic al lucrărilor pe acest lot este de 63%, conform datelor din luna octombrie de pe site-ul Companiei de Drumuri.

Sursa foto: Rocklee, membru al forumului Asociaţiei Pro Infrastructură

Sursa: Economica.net