Numărul de turiști ajunși pe litoralul românesc și în Delta Dunării în sezonul estival 2017 va fi cu cel puțin 8% mai mare față de cel consemnat anul anterior, iar veniturile generate de aceștia numai din achiziționarea de pachete turistice a ajuns la aproximativ 200 de milioane de euro, arată estimările reprezentanților Asociației Litoral – Delta Dunării.
„Datorită strategiei de promovare a Asociației Litoral — Delta Dunării, care include evenimente de promovare și participarea la târguri de turism, interne și externe, organizarea de infotripuri, introducerea de noi zboruri interne și externe, dar și datorită evenimentelor care au fost organizate în stațiunea Mamaia și în orașul Constanța, în sezonul estival 2017, evenimente care anul acesta s-au prelungit până aproape de jumătatea lunii septembrie, a fost înregistrată o creștere a numărului de turiști de aproximativ 12%, conform informațiilor transmise de Institutul Național de Statistică (…) Dacă în sezonul estival 2016, conform Institutului Național de Statistică, numărul turiștilor în județul Constanța a fost de 1.036.535, anul acesta, datorită promovării și a evenimentelor organizate, estimăm o creștere a numărului de turiști cu cel puțin 8%, turiști care au generat încasări de aproximativ 200.000.000 euro, numai din achiziționarea pachetelor turistice”, se arată în comunicatul de presă al Asociației, transmis miercuri AGERPRES.
În viziunea președintelui Asociației Litoral — Delta Dunării, Cristian Bărhălescu, orașul Constanța a avut de câștigat, iar rezultatele politicii fiscale sunt vizibile.
„Susținem cifrele oficiale oferite de asociațiile patronale și profesionale din domeniu și așteptăm, la finalul acestui an, cifrele oficiale ale INS, pentru a analiza eficiența promovării prin numărul de turiști și a banilor cheltuiți în destinație. Anul acesta, orașul Constanța a câștigat și se văd rezultatele politicii locale, care, investind în evenimente culturale, a ajutat capetele de sezon. Datorită evenimentelor, am constatat o capacitare foarte bună a hotelurilor și un flux ridicat în restaurante și magazine pe tot sezonul 2017. De asemenea, localitățile din interiorul județelor Tulcea și Constanța au devenit din ce în ce mai vizibile cu evenimentele organizate și au generat un flux de turiști semnificativ. Numărul turiștilor străini a crescut și în acest an cu sprijinul companiilor aeriene care operează pe aeroportul Mihail Kogălniceanu și al tour-operatorilor care investesc în promovarea destinației, în special pentru că destinația Litoral — Delta Dunării a început să prezinte interes și să ofere experiențele pe care ei și le doresc’, a menționat Bărhălescu.
La rândul său, vicepreședintele Asociației, Corina Martin, a subliniat că, în acest an, stațiunile vedetă au fost Mamaia și Vama Veche, dar și Venus și Eforie Nord.
„În acest an am continuat Strategia demarată de Asociația Litoral-Delta Dunării în anul 2013, considerat un an de referință, datorită introducerii Taxei de Promovare Mamaia. Din acel moment, am lucrat pe Strategie, obiective, piețe-țintă, atragere de zboruri, evenimente. Acest buget ne-a permis să înregistrăm creșteri ferme în fiecare an din ultimii patru, iar sezonul 2017 continuă acest trend (…) Stațiunile vedetă au fost Mamaia și Vama Veche, cele două branduri de succes ale litoralului, și Venus și Eforie Nord. Una din tendințele clare o reprezintă creșterea numărului de turiști străini, atrași de marile evenimente, cu precădere festivaluri muzicale și convinși de campania noastră susținută de promovare pe piețele externe de pe care am atras zboruri. Anul 2017 a adus și o orientare evidentă a turiștilor români și străini către apartamente de vacanță, cu precădere în Mamaia și Năvodari, un segment de piață ce s-a consolidat major și care contribuie consistent la creșterea numărului de locuri de cazare și a standardului de servicii oferite (…)”, a punctat Martin.
În același context, Daniel Ilușca, vicepreședintele Asociației Litoral — Delta Dunării, a precizat că acest an a însemnat pentru Delta Dunării cea mai mare creștere ca grad de ocupare și ca număr de zile ale sejurului.
”Anul 2017, pentru Delta Dunării este anul cu cea mai mare creștere ca grad de ocupare și ca număr de zile al sejurului. Astfel, în lunile mai — iulie, gradul de ocupare în Delta Dunării a fost de aproximativ 80%, iar în luna august am ajuns aproape de 100%. Estimăm astfel că, în acest sezon, față de anul trecut, vom înregistra o creștere a numărului de turiști de aproximativ 30%. Se anunță a fi promițătoare și lunile care urmează, octombrie și noiembrie. În perspectivă, ne dorim să continuăm promovarea Deltei Dunării prin participarea la târguri interne și externe, prin organizarea de infotrip-uri și, mai ales, urmând exemplul litoralului, prin organizarea de evenimente, care au impact important asupra deciziei turistului cu privire la locația în care își va petrece vacanța (…)”, a susținut Ilușca.
Conform datelor INS, publicate pe 1 septembrie, numărul sosirilor în structurile de primire turistică au crescut, în primele șapte luni din acest an, cu 12,1%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, ajungând la circa 6,608 milioane. Din numărul total de sosiri, sosirile turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în perioada menționată 76,9%, în timp ce turiștii străini au reprezentat 23,1% , ponderi similare cu cele din primele 7 luni din 2016.
Cele mai multe sosiri ale turiștilor străini cazați în structurile de primire turistică au provenit din Germania (176.700), Israel (152.800), Italia (132.500), Franța (93.500) și Regatul Unit al Marii Britanii (91.200).
De asemenea, în timp ce sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de frontieră, au fost de 7,094 milioane, în creștere cu 24% față de primele șapte luni din anul anterior, plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost de peste 11,263 milioane, în creștere cu 24,1%.
Sursa: Agerpres