Comisia Europeană, avertisment pentru compania aeriană Ryanair. Ce drepturi au pasagerii si ce oferă compania?

Comisia Europeană a avertizat compania aeriană Ryanair să respecte, în totalitate, drepturile pasagerilor, inclusiv posibilele despăgubiri, ca urmare a planurilor sale de a anula între 40 şi 50 de zboruri pe zi până la finele lunii octombrie.

„Companiile care operează în UE trebuie să respecte normele europene… Pasagerii ai căror zboruri au fost anulate au un set complet de drepturi. Acestea includ, dreptul de rambursare, de zbor retur, precum şi dreptul la asistenţă şi în anumite circumstanţe şi dreptul la despăgubiri”, a declarat Comisarul european pentru Transporturi, Violetta Bulc.

Oficialul citat a adăugat că nu este sarcina Comisiei să comenteze deciziile operaţionale ale unei companii aeriene, dar a subliniat că Ryanair trebuie să respecte normele europene. „Suntem în contact cu Ryanair şi ne aşteptăm să respecte în totalitate aceste drepturi” a adăugat Violetta Bulc, subliniind că autorităţile naţionale sunt responsabile de aplicarea normelor europene.

Compania aeriană irlandeză Ryanair a anunţat că intenţionează să anuleze între 40 şi 50 de curse aeriene pe zi până la sfârşitul lunii octombrie, într-o încercare de a îmbunătăţi punctualitatea zborurilor şi a face faţă numărului mai redus de angajaţi. Dacă operatorul aerian low-cost anulează timp de şase săptămâni 40 de zboruri pe zi, la un factor de încărcare de 90% (numărul scaunelor care sunt ocupate la fiecare zbor), vor fi afectaţi aproximativ 285.000 de pasageri, care vor beneficia de zboruri alternative sau de rambursări.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Timişoara, Bucureşti şi Craiova.

Anul trecut, compania a avut în România 2,6 milioane de pasageri, iar, pentru acest an, estimează o creştere de 40%, după ce vor fi introduse patru noi rute.

sursa: AGERPRES

Aboneaza-te la Podcastul BANUL