Construcţiile noi, de la blocuri de locuinţe la clădiri de birouri sau malluri, reflectă bunăstarea unei economii, iar pe măsură ce oamenii decid să cumpere case, să cheltuiască bani la mall sau să lucreze pentru o multinaţională într-un proiect nou de birouri, aceştia vor cumpăra şi o maşină nouă, scrie Zf.ro
„Atunci când vreau să văd cum va merge piaţa auto, conduc prin Bucureşti şi mă uit la clădiri, iar acum în Capitală se construieşte mult. Există o coleraţie între auto şi imobiliare, iar când una creşte, creşte şi cealaltă“, spune directorul BMW România.
În primele opt luni ale anului vânzările BMW s-au aflat la un nivel similar cu cele de anul trecut, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DPRICIV), la peste 1.760 de maşini. De partea cealaltă, Audi a crescut cu 5,3% la 1.167 de unităţi, în timp ce Mercedes-Benz a urcat cu 25% la 2.753 de unităţi, în timp ce înmatriculările totale de autoturisme au urcat cu aproape 17% în primele opt luni ale anului.
Pe de altă parte, mărcile premium au revenit încă de anul trecut la volume similare cu cele din perioada de boom economic, în timp ce piaţa totală rămâne la mai puţin de jumătate faţă de volumele din 2008. În piaţa auto constructorii premium deja au atins volume similare cu cele atinse în 2007-2008.
Sursa: zf.ro