La vara vom plati o noua taxa cand mergem la mare!

0

Primarul Constanţei, Decebal Făgădău, este de acord cu solicitarea Organizaţiei Patronale Mamaia, ca taxa de promovare a staţiunii Mamaia să fie transformată şi într-o taxă de dezvoltare, care să fie introdusă şi în municipiu, dar spune că este prematur introducerea de anul viitor.

Primarul Constanţei a declarat, luni, că actuala taxă de promovare a staţiunii Mamaia, ce se aplică operatorilor economici din staţiune şi din Satul de Vacanţă, este gestionată într-o proporţie de 80 la sută de Asociaţia Litoral – Delta Dunării, restul rămânând la dispoziţia municipiului, tocmai pentru organizarea acţiuni de promovare, artistice, culturale şi sportive.

Decebal Făgădău spune că el a cerut ca această taxă să fie destinată şi dezvoltării, nu numai promovării, dar şi dezvoltării turismului, aşa cum au cerut şi reprezentanţii organizaţiei patronale.

„Am înţeles altceva de la reprezentanţii asociaţiei patronale. Că se întăresc şi îşi extind raza de competenţă, nu doar la nivelul staţiunii Mamaia, ci şi la nivelul oraşului, şi că solicită, ceea ce eu, de altfel, propusesem, ca taxa de promovare să-şi schimbe atât denumirea, cât şi utilizarea, în taxă de promovare şi dezvoltarea turismului”, a declarat Făgădău, precizând însă că nu a primit încă din partea acestora o solicitare ca şi operatorii economici din municipiul Constanţa să plătească viitoarea taxa de promovare şi dezvoltare.

Potrivit primarului, agenţii economici din staţiune ar avea dreptate să ceară ca această taxă să fie plătită şi de unii operatori din Constanţa, dar este prematură introducerea de anul viitor.

„Pe de o parte dânşii au dreptate, pentru că multe din acţiunile pe care municipalitatea le organizează sau le finanţează în municipiul Constanţa generează valoarea adăugată pentru operatorii economici, că vorbim de hoteluri de restaurante. Şi atunci dânşii se simt puţin discriminaţi: Domnule, noi suntem în staţiunea Mamaia şi în Satul de Vacanţă, de ce să nu plătească şi cei din oraş? Eu nu am în intenţie în momentul de faţă să fac această extindere de aplicabilitate a taxei de promovare aşa cum este astăzi sau a viitoarei taxa de promovare şi dezvoltare fără o discuţie serioasă cu toţi operatorii economici. (…) Îmi este teamă că e prematur pentru anul 2018 să ne gândim la o extindere din punct de vedere al aplicabilităţii teritoriale acestei taxe, dar ideea nu este un rea”, a mai spus edilul.

Făgădău susţine, însă, că trebuie definită bine care este zona turistică sau zona cu potenţial turistic a municipiului Constanţa.

„Dacă vom defini această zonă, evident că vom încerca să unificăm politica de taxare. Pentru că, de exemplu, noi organizăm evenimente artistice culturale sportive atât în staţiunea Mamaia, Satul de Vacanţă, dar şi în oraş”, a mai declarat Decebal Făgădău.

Reprezentanţii Organizaţiei Patronale Mamaia au declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că îi vor cere primarului Decebal Făgădău să transforme taxa de promovare a staţiunii Mamaia într-o taxă promovare şi dezvoltare, care să fie introdusă apoi şi în municipiul Constanţa.

Taxa de promovare a staţiunii Mamaia a fost aprobată de Consiliul Local Constanţa în anul 2013 şi este achitată anual de către agenţii economici din staţiune. Conform hotărârii, hotelurile şi cazinourile plăteau câteva mii de lei pe an, ceva mai puţin unităţile de alimentaţie publică, motelurile, vilele turistice, cabanele, bungalourile, satele de vacanţă, campingurile, pensiunile turistice şi pensiunile agroturistice, iar farmaciile, atelierele foto, atelierele de jocuri, spălătoriile auto aproximativ 2.000 de lei pe an. Din fondurile strânse cu această taxă se asigură promovarea staţiunii Mamaia şi organizarea diferitelor evenimente.