Cea mai mare teapa: Marile magazine ne-au pacalit ca e important sa numaram zilele pana la Craciun

Numărătoarea zilelor până la Crăciun este un instrument important de marketing pentru retaileri în acest an, în condiţiile în care comercianţi din diferite segmente, de la Target şi până la Christian Dior, mizează pe un vechi obiect religios: calendarul de Advent, transmite Reuters.

Versiunea seculară a acestui obiect religios este prevăzută cu 12, 24 sau 25 de mici compartimente numerotate, unde poţi să descoperi un obiect diferit în fiecare zi până la Crăciun.

De exemplu, casa Christian Dior, parte din grupul LVMH, vinde un calendar de Advent cu un preţ de cost de 3.500 de dolari în interiorul căruia poţi descoperi 12 parfumuri, patru lumânări, patru săpunuri, trei accesorii pentru lumânări şi un ornament parfumat, potrivit Agerpres.

Pentru bebeluşi, Walmart vinde Baby Shark Advent Calendar la un preţ de 44,99 dolari. În spatele celor 24 de uşi se găsesc părţi pentru 18 mici jucării.

Inflaţia este la un nivel ridicat, economia şchioapătă, magazinele au stocuri mult prea mari iar consumatorii sunt atenţi să nu cheltuie prea mult. În aceste condiţii, retailerii văd calendarele de Advent ca o modalitate pentru a vinde produse unor persoane care altfel nu ar fi cumpărat sau încercat aceste produse, în speranţa că vor genera astfel vânzări înainte de sărbători din partea oamenilor care vor să îşi răsfeţe prietenii, familia şi animalele de companie cu mici atenţii.

Prin introducerea de noi teme în calendarele de Advent cu preţuri începând de la trei dolari şi până la 3.500 de dolari, magazinele speră de asemenea să profite de social media. ‘Unboxing’-ul calendarelor de Advent este un subiect la modă în rândul influencerilor.

Cadbury a fost prima firmă care a produs un calendar de Advent din ciocolată în 1971. Însă popularitatea formatului a crescut după ofertele minimale din 2013, susţine Heather Ibberson, analist la firma de consultanţă EDITED.

De exemplu, magazinul premium Liberty din Londra şi-a lansat propriul său calendar de Advent în 2014, care potrivit lui Heather Ibberson a devenit „cel mai bine vândut produs din istoria de aproape 150 de ani a magazinului”.

Astfel de calendare sunt un instrument eficient pentru a-i convinge pe cumpărători „să încerce şi altceva” spune Mark Cohen, director de studii la Columbia Business School.

La magazinul de lux Bergdorf Goodman din New York, calendarele de Advent se vând ca pâinea caldă. În interiorul unei cutii cu 24 de mici compartimente se găsesc parfumuri, lumânări şi ornamente create de marca italiană Dr. Vranjes Firenze, la un preţ de 629 de dolari.

La celălalt capăt, lanţul de supermarketuri cu preţuri reduse ALDI are 25 de calendare de Advent, inclusiv unul care conţine 24 de vinuri din opt ţări la un preţ de 59,99 dolari. Fiecare vin are un cod QR pe care cumpărătorii îl pot scana pentru a afla mai multe despre vinul respectiv.

„Consumatorul este inundat cu o gamă deseori imposibil de gestionat de oferte. A avut loc o tranziţie spre un nou produs sezonier”, spune Howard Meitiner, fost preşedinte şi director general la Sephora USA.

Aboneaza-te la Podcastul BANUL